MSKPPM 2011 : Akhirnya aku berjaya……Alhamdulillah

This slideshow requires JavaScript.

Pada 19hb-22hb Disember yang lepas, aku telah terpilih untuk mewakili Team Johor ke Kejohanan Memanah Majlis Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran (MSKPP) peringkat kebangsaan 2011 yang diadakan di Institut Perguruan Temenggong Johor (IPTI) di Larkin. Itu pun setelah aku terpilih setelah menjalani sesi pemilihan di peringkat negeri yang diadakan di SMK Tasek Utara. Dalam pertandingan tersebut, Team Johor diwakili oleh aku, Mohammad Zaki Uda (Kulai) dan ‘sifu’ Khatam Ziyadi (Batu Pahat).

Alhamdulillah dalam kejohanan tersebut aku telah berjaya menyumbangkan 3 pingat emas dan 1 gangsa. 3 pingat emas itu datangnya dari

1)  Johan Individu Keseluruhan

2)  Johan Berpasukan Keseluruhan

3)  Johan Berpasukan Olimpik

4) Tempat Ke-4 Individu Olimpik

Tentunya, kejayaan ini tidak datang tanpa latihan yang aku buat sejak sebulan sebelum kejohanan bermula. Terima kasih kepada ‘sifu’ Cikgu Sean Rebo dan jurulatih Mohd Syamim. Selain daripada itu juga, terima kasih yang tidak terhingga kepada Pengetua Ustazah Fauziah dan rakan2 yang lain kerana memahami minat dan perjuangan aku. Terima kasih atas doa kalian. Dan tentunya terima kasih juga kepada keluarga yang sanggup postpone holidays ke Melaka semata2 nak tunggu aku habis shoot….thanks sayang. Dan of course kepada ‘coach’ yang sentiasa berada di belakang aku….anak aku yang tersayang….Arieff Haikal yang tak putus2 memberi sokongan….dan Irfan Farhan yang sentiasa memberi aku ketenangan, Terima kasih semua.

 

Leave a Reply

